ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 8. Zajęcia językowe

 

 Zajęcia językowe - język rosyjski

 

prowadząca - Alina Jakimiec

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Program Koła języka rosyjskiego kierowany jest do uczniów klas I-III gimnazjum.

Napisany został z myślą o uczniach określanych mianem zdolnych, tj. nie mających problemów z opanowaniem podstawy programowej i jednocześnie zgłaszających chęć dalszego pogłębiania znajomości języka rosyjskiego.

Na zajęciach koła języka rosyjskiego uczniowie skupią swą uwagę na zagadnieniach mających związek tematyczny z materiałem programowym oraz problemach, z którymi uczniowie nie zetkną się w normalnym toku nauki.

Celem nadrzędnym w pracy z uczniem zdolnym jest stworzenie mu wszechstronnych warunków indywidualnego rozwoju twórczego myślenia, zainteresowań i uzdolnień

 

CELE GŁÓWNE:

a) Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ZSO w Sokółce.

b) Popularyzacja nauki języka rosyjskiego  wśród uczniów gimnazjum

c) Rozwijanie sprawności mówienia ,słuchania i czytania ze zrozumieniem oraz sprawności pisania

d) Zapoznanie uczniów z informacjami dotyczącymi krajów rosyjskiego obszaru językowego

e) Systematyzowanie wiadomości z gramatyki języka rosyjskiego

f) Rozwijanie umiejętności syntetyzowania wiadomości językowych

 

CELE OGÓLNE ZAJĘĆ

- rozbudzenie głębszych zainteresowań językiem rosyjskim i kulturą rosyjskiego obszaru językowego

- rozwijanie i poszerzanie wiadomości zdobytych podczas lekcji

- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach językowych oraz do egzaminu gimnazjalnego z języka rosyjskiego w klasie III

- rozwijanie sprawności rozumienia mowy ze słuchu, mówienia, czytania, pisania, ze szczególnym naciskiem na rozwój kompetencji komunikacyjnych

- kształtowanie poczucia pewności siebie przy komunikacji w języku rosyjskim

- prezentowanie siebie, własnych dokonań

- zapewnienie możliwości wykorzystania języka w praktyce

- wyzwalanie aktywności ucznia

-rozwijanie ciekawości, otwartości na różnorodne zagadnienia

- wdrażanie uczniów do twórczego rozwiązywania problemów językowych poprzez poszukiwanie, segregowanie i wykorzystanie informacji różnego pochodzenia , także przy wykorzystaniu komputera

- umożliwienie uczniom dzielenia się swoimi osiągnięciami językowymi np. podczas imprez szkolnych typu Dzień Języków, Dzień Rodziny itp.


Spotkanie poświecone życiu i twórczości Żanny Biczewskiej- 29. 11. 2012 r.

Na zajęciach Koła Języka Rosyjskiego, mieliśmy okazję poznać sylwetkę i twórczość  rosyjskiej pieśniarki Żanny Biczewskiej.  To wielka indywidualność rosyjskiej muzyki.. Nie można powiedzieć o niej, że jest „modną piosenkarką”. Śpiewa to, co jest zgodne z jej duchowymi poszukiwaniami.

Każdą piosenkę długo noszę w sobie, obmyślam, pojawia się ona w mękach, jak dziecko... wkładam w nią cząstkę swojego serca – mówi artystka.

Jej płyty z muzyką ludową, romansami, balladami, pieśniami duchownymi i bardowskimi rozchodzą się w milionowych nakładach w ponad 40 krajach. Podbijała publiczność niemal w całej Europie. 8 razy z rzędu zachwycała publiczność w paryskiej „Olimpii”. Występowała z koncertami w Ameryce, Kanadzie, Izraelu i w wielu innych krajach.    

Uczennice klasy trzeciej : Ewa i Paulina Kabelis wybrały artystkę  jako temat projektu edukacyjnego pt ,, Żanna Biczewska- pieśni i romanse rosyjskie’’. Efektem ich pracy był nastrojowy wieczorek przy świecach i herbacie, podczas którego uczestnicy koła i goście obejrzeli prezentację multimedialną na temat twórczości artystki, przeplataną pięknymi, poetyckimi utworami. Usłyszeliśmy między innymi jej utwory autorskie.: Bradiaga, Cziornyj woron, Matuszka, Razłuka, Wiecziernij zwon i wiele innych .

Projekt zrealizowany pod kierunkiem nauczyciela języka rosyjskiego-Aliny Jakimiec.


Poznajemy zwyczaje naszych sąsiadów