ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 4. Zajęcia dodatkowe - "Koła ratunkowe" (wyrównawcze)       

 

 fizyczne

 

prowadząca - Joanna Chłus

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Głównym celem prowadzenia zajęć Koła Ratunkowego z fizyki jest uzupełnianie zaległości i nadrabianie braków wiedzy i umiejętności. Chciałabym poszerzyć zainteresowania uczniów tak aby chcieli zgłębiać tajemnice przyrodyi nauczyli się prezentowania wyników własnych obserwacji, eksperymentów i przemyśleń, ponadto wykorzystania wiedzy fizycznej w praktyce życia codziennego.

Cele szczegółowe:
- pogłębianie wiedzy fizycznej
- wdrażanie uczniów do samodzielnego wykonywania prostych doświadczeń i bezpiecznej pracy laboratoryjnej;
- rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z przebiegu doświadczeń fizycznych
- rozbudzanie i rozwijanie pasji badawczej;
- rozwinięcie umiejętności samodzielnej pracy z podręcznikami i książkami popularnonaukowymi oraz programami multimedialnymi;
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań fizycznych
- popularyzacje wiedzy fizycznej na terenie szkoły
- doskonalenie umiejętności korzystania z tablic, schematów, wykresów i modeli;
FORMY PRACY:
- Zajęcia laboratoryjne – uczniowie pracują samodzielnie lub w grupach i wykonują doświadczenia fizyczne, formułują obserwacje i wyciągają wnioski.
- Przygotowanie tematycznych gazetek ściennych z fizyki
- Właściwy dobór zadań operacyjnych: praca z programami komputerowymi, praca z literatura fachową, gry dydaktyczne i quizy, zadania otwarte projekty badawcze