ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 3. Zajęcia dodatkowe - "Koła ratunkowe" (wyrównawcze)   

 

Logopedia

 

prowadząca - Ewa Ancypo

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Zajęcia logopedyczne odbywają się we wtorki. Uczęszcza na nie jedna uczennica i dwóch uczniów klasy IV.

 

        Cele ogólne zajęć:

·        stymulowanie prawidłowego rozwoju językowego dzieci z uwzględnieniem wszystkich aspektów mowy (wymowa, słownictwo, strona gramatyczna, stylistyczna i ortograficzna);

·        pomoc w przezwyciężaniu trudności w pisaniu i czytaniu.

 

        Cele szczegółowe :

- podniesienie sprawności i koordynacji narządów artykulacyjnych;

- opanowanie prawidłowych układów artykulacyjnych;

usprawnianie kinestezji artykulacyjnej;

wydłużenie fazy wydechowej oddechu;

nauka oddychania torem brzuszno - przeponowym;

rozwijanie umiejętności synchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi;

ćwiczenia emisyjne;

utrwalanie prawidłowej wymowy wadliwie realizowanych głosek w różnych strukturalnych jednostkach wypowiedzi;

utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych grup spółgłoskowych;

ćwiczenia dykcyjne - mówimy i czytamy starannie i wyraziście;

autokontrola podczas mówienia i czytania;

wzbogacanie słownictwa dzieci;

stosowanie w wypowiedziach poprawnych konstrukcji gramatycznych i fleksyjnych;

poprawne zapisywanie wyrazów - wyjaśnianie rozbieżności między mową a pismem;

usprawnianie myślenia słowno - pojęciowego i przyczynowo -  skutkowego.

 

 W roku szkolnym 2012/2013 na zajęcia logopedyczne uczęszcza jedna uczennica z klasy IV. Pracuje ona według indywidualnego programu terapii. Podczas zajęć wykonuje:
- ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych (warg, języka, policzków, dolnej szczęki, podniebienia miękkiego);
- ćwiczenia usprawniające koordynację i kinestezję narządów mowy;
- ćwiczenia oddechowe i fonacyjne;
- ćwiczenia słuchowe;
- ćwiczenia artykulacyjne utrwalające prawidłową wymowę wadliwie realizowanych głosek;
- ćwiczenia dykcyjne;
- ćwiczenia w czytaniu;
- ćwiczenia leksykalne, gramatyczne i fleksyjne;
- ćwiczenia usprawniające myślenie słowno - pojęciowe i przyczynowo - skutkowe