Zajęcia rozwijające z j. angielskiego realizowane są w
ramach projektu pod nazwą :W stronę sukcesu”,
współfinansowanego przez Unię Europejską. Zajęcia
skierowane są do klas II gimnazjum a w szczególności do
uczniów i uczennic, którzy (które) chcą poszerzać swoją
wiedzę w tej dziedzinie jak też rozwijać swoje
zainteresowania.
Cele
ogólne:
-rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów
- pogłębianie wiedzy językowej
- przygotowanie do udziału w konkursach językowych
- zainteresowanie kulturą krajów anglojęzycznych
- uczenie się samodzielnego rozwiązywania problemów
językowych
- przygotowanie do używania j. angielskiego w sytuacjach
codziennych
Cele szczegółowe
- przyswajanie nowych zagadnień gramatycznych
- rozwijanie sprawności czytania i pisania
- rozwijanie kreatywności poprzez układanie rymowanek i
dialogów
- skuteczne posługiwanie się j. angielskim w sytuacjach
codziennych.
- poznanie wybranych zagadnień historycznych i
kulturowych krajów anglojęzycznych a w szczególności USA
i UK
Tematyka zajęć:
- Najczęściej używane idiomy
- Przysłowia
-
Tłumaczenie tekstów piosenek
- Sytuacje dnia codziennego: Eating out
- Out in the Town
- Talking on the phone
- Finding a place to stay
- Booking a flight
- Getting around (using the tube, going by train,
renting a car
- Asking for directions
- Ten favourite English expressions
- Getting help
- Health problems
- Historia I kultura USA: pierwsi osadnicy
- Walka o niepodległość
- Wojna secesyjna
- Podbój kosmosu
- Historia i kultura Anglii: okres rzymski
- Dark Ages
- Bitwa pod Hastings
- Magna Carta
- Mowa zależna: wiad. ogólne
- Mowa zależna: zdania oznajmujące i przeczące baz
następstwa czasów
- Zdania z następstwem czasów
- Pytania w mowie zależnej
- Prośby, sugestie i polecenia w mowie zależnej
- Strona bierna : wiad. ogólne
- Strona bierna: Present Simple, Present Continuous
- Strona bierna: Past Simple. Past Continuous
- Strona Bierna: Present Perfect
- Strona bierna: Future Simple, to be going to
- Wish+ Past Simple
- Had better
- It’s high time
- Symbole fonetyczne
- Przygotowanie do udziału w konkursach językowych
- Układanie limeryków
|