Program Koła języka rosyjskiego kierowany jest do
uczniów klas I-III gimnazjum.
Napisany został z myślą o uczniach określanych mianem
zdolnych, tj. nie mających problemów z opanowaniem
podstawy programowej i jednocześnie zgłaszających chęć
dalszego pogłębiania znajomości języka rosyjskiego.
Na zajęciach koła języka rosyjskiego uczniowie skupią
swą uwagę na zagadnieniach mających związek tematyczny z
materiałem programowym oraz problemach, z którymi
uczniowie nie zetkną się w normalnym toku nauki.
Celem nadrzędnym w pracy z uczniem zdolnym jest
stworzenie mu wszechstronnych warunków indywidualnego
rozwoju twórczego myślenia, zainteresowań i uzdolnień
CELE GŁÓWNE:
a) Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów ZSO w
Sokółce.
b) Popularyzacja nauki języka rosyjskiego wśród uczniów
gimnazjum
c) Rozwijanie sprawności mówienia ,słuchania i czytania
ze zrozumieniem oraz sprawności pisania
d) Zapoznanie uczniów z informacjami dotyczącymi krajów
rosyjskiego obszaru językowego
e) Systematyzowanie wiadomości z gramatyki języka
rosyjskiego
f) Rozwijanie umiejętności syntetyzowania wiadomości
językowych
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ
- rozbudzenie głębszych zainteresowań językiem rosyjskim
i kulturą rosyjskiego obszaru językowego
- rozwijanie i poszerzanie wiadomości zdobytych podczas
lekcji
- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach
językowych oraz do egzaminu gimnazjalnego z języka
rosyjskiego w klasie III
- rozwijanie sprawności rozumienia mowy ze słuchu,
mówienia, czytania, pisania, ze szczególnym naciskiem na
rozwój kompetencji komunikacyjnych
- kształtowanie poczucia pewności siebie przy
komunikacji w języku rosyjskim
- prezentowanie siebie, własnych dokonań
- zapewnienie możliwości wykorzystania języka w praktyce
- wyzwalanie aktywności ucznia
-rozwijanie ciekawości, otwartości na różnorodne
zagadnienia
- wdrażanie uczniów do twórczego rozwiązywania problemów
językowych poprzez poszukiwanie, segregowanie i
wykorzystanie informacji różnego pochodzenia , także
przy wykorzystaniu komputera
- umożliwienie uczniom dzielenia się swoimi
osiągnięciami językowymi np. podczas imprez szkolnych
typu Dzień Języków, Dzień Rodziny itp.
Spotkanie poświecone życiu i twórczości Żanny
Biczewskiej- 29. 11. 2012 r.
Na zajęciach Koła Języka Rosyjskiego, mieliśmy okazję
poznać sylwetkę i twórczość rosyjskiej pieśniarki Żanny
Biczewskiej. To wielka indywidualność rosyjskiej
muzyki.. Nie można powiedzieć o niej, że jest „modną
piosenkarką”. Śpiewa to, co jest zgodne z jej duchowymi
poszukiwaniami.
Każdą piosenkę długo noszę w sobie, obmyślam, pojawia
się ona w mękach, jak dziecko... wkładam w nią cząstkę
swojego serca – mówi artystka.
Jej płyty z muzyką ludową, romansami, balladami,
pieśniami duchownymi i bardowskimi rozchodzą się
w milionowych nakładach w ponad 40 krajach. Podbijała
publiczność niemal w całej Europie. 8 razy z rzędu
zachwycała publiczność w paryskiej „Olimpii”.
Występowała z koncertami w Ameryce, Kanadzie, Izraelu
i w wielu innych krajach.
Uczennice klasy trzeciej : Ewa i Paulina Kabelis wybrały
artystkę jako temat projektu edukacyjnego pt ,, Żanna
Biczewska- pieśni i romanse
rosyjskie’’. Efektem ich pracy był nastrojowy wieczorek
przy świecach i herbacie, podczas którego uczestnicy
koła i goście obejrzeli prezentację multimedialną na
temat twórczości artystki, przeplataną pięknymi,
poetyckimi utworami. Usłyszeliśmy między innymi jej
utwory autorskie.: Bradiaga, Cziornyj woron, Matuszka,
Razłuka, Wiecziernij zwon i wiele innych .
Projekt zrealizowany pod kierunkiem nauczyciela języka
rosyjskiego-Aliny Jakimiec.
Poznajemy zwyczaje naszych sąsiadów
|