Cel główny:
Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Sokółce poprzez realizację
programów rozwojowych szkół w okresie od XI 2011 do
2013.
Cele szczegółowe:
Zapewnienie uczniom SP i Gimnazjum szerokiej oferty
edukacyjnej obejmującej zajęcia
matematyczno-przyrodnicze, językowe, szachowe, bionikę
oraz wycieczki edukacyjne w okresie realizacji projektu.
Zmniejszenie trudności i deficytów rozwojowych uczniów
SP i Gimnazjum poprzez objęcie ich zajęciami
logopedycznymi, socjoterapeutycznymi oraz terapii
pedagogicznej w okresie trwania projektu.
Uzupełnienie braków uczniów SP i Gimnazjum poprzez
wzrost wiedzy i umiejętności w okresie realizacji
projektu.
Uzupełnienie braków uczniów SP i Gimnazjum poprzez
wzrost wiedzy i umiejętności w okresie realizacji
projektu.
Uczniowie będą uczestniczyli w zajęciach
rozszerzających wiedzę z języka angielskiego.
W trakcie realizacji tego zadania uczniowie będą
poszukiwać w różnorodnych źródłach informacji na wybrane
tematy, tworzyć opowiadania, wywiady , prezentacje
multimedialne, plakaty, zdjęcia, występy, gry itp. w
języku angielskim.
PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA
ANGIELSKIEGO DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został
przygotowany w oparciu o program nauczania języka
angielskiego realizowany w roku szkolnym 2011/2012 w
klasach piątych. Program ma umożliwić uczniom biorącym
udział w zajęciach uzyskanie lepszych wyników w nauce,
utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie
języka i zdobycie nowych. Zakłada opanowanie przez
ucznia podstawowych funkcji językowych oraz słownictwa,
umożliwiających posługiwanie się językiem w prostych
sytuacjach dnia codziennego.
Cele programu:
cele ogólne:
·
wyrównanie braków edukacyjnych z języka angielskiego;
·
pogłębianie wiedzy językowej;
·
przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka
angielskiego w sytuacjach życiowych;
·
kształtowanie postawy tolerancji dla cudzych poglądów,
czy ograniczeń;
·
budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami;
·
dostarczenie uczniom pozytywnego i konstruktywnego
doświadczenia, które sprzyjać będzie ich dalszej nauce
języka.
cele szczegółowe:
·
rozwijanie sprawności czytania i pisania w języku
angielskim;
·
rozumienie tekstu mówionego i pisanego
·
zdobywanie wiedzy na temat najpowszechniejszych
zwyczajów i norm życia w Wielkiej Brytanii i Stanach
Zjednoczonych
·
skuteczne używanie języka angielskiego w codziennych
sytuacjach w mowie
·
realizowanie projektów w zespole
·
rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy
·
wyrabianie poczucia własnej wartości
Metody pracy:
·
praca indywidualna
·
praca grupowa
·
praca metodą projektu
·
TPR
·
drama
·
piosenki
·
historyjki
TEMATYKA ZAJĘĆ:
słownictwo
1.
nazwy czynności
2.
sposoby spędzania czasu wolnego
3.
kolory i ich odcienie
4.
liczebniki 1-10
5.
nazwy przyborów szkolnych
6.
liczebniki 11-20
7.
nazwy jedzenia
8.
grupy żywności
9.
nazwy ubrań
10.
części ciała
11.
ból i choroby
12.
udzielanie informacji o sobie i pytanie innych
13.
nazwy zwierząt
14.
pomieszczenia w domu
15.
pogoda
16.
dni tygodnia
17.
liczebniki 21-100
18.
Halloween/ Boże Narodzenie/ Wielkanoc
gramatyka
1.
czasownik „to be” w czasie teraźniejszym
2.
czasownik „have got” w czasie teraźniejszym
3.
stosowanie czasowników w czasie Present Simple ze
zwróceniem uwagi na 3 os l.poj (twierdzenia)
4.
stosowanie czasowników w czasie Present Continuous
(twierdzenia)
5.
regularna liczba mnoga
6.
czasownik „can”
7.
tryb rozkazujący
8.
miejsce przymiotnika w zdaniu
9.
konstrukcja „there is/ there are”
10.
przyimki miejsca
11.
konstrukcja „let’s” i „I want to”
12.
alfabet
13.
słowa pytające : what, where, how, how many, who
funkcje językowe
1.
mówienie o tym, co mam
2.
składanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji
3.
opisywanie obrazka
4.
mówienie o tym, co dzieje się w chwili mówienia
5.
przedstawianie członków rodziny
6.
mówienie o zjawiskach fizycznych
7.
mówienie o uczuciach i samopoczuciu
8.
rozmowa na temat życia codziennego (dom, szkoła)
9.
rozmowa u lekarza
10.
opisywanie zwyczajów żywieniowych zwierząt
11.
rozmowa o pogodzie
12.
podanie dnia tygodnia
13.
pytanie o godzinę i udzielanie odpowiedzi
|