ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 7. Zajęcia językowe  

 

 Koło języka angielskiego

 

grupa II - prowadząca - Marta Jóźwik

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Cel główny:

Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sokółce poprzez realizację programów rozwojowych szkół w okresie od  XI 2011 do 2013.

 

Cele szczegółowe:

Zapewnienie uczniom SP i Gimnazjum szerokiej oferty edukacyjnej obejmującej zajęcia matematyczno-przyrodnicze, językowe, szachowe, bionikę oraz wycieczki edukacyjne w okresie realizacji projektu.

Zmniejszenie trudności i deficytów rozwojowych uczniów SP i Gimnazjum poprzez objęcie ich zajęciami logopedycznymi, socjoterapeutycznymi oraz terapii pedagogicznej w okresie trwania projektu.

Uzupełnienie braków uczniów SP i Gimnazjum poprzez wzrost wiedzy i umiejętności w okresie realizacji projektu.

Uzupełnienie braków uczniów SP i Gimnazjum poprzez wzrost wiedzy i umiejętności w okresie realizacji projektu.

 

Uczniowie  będą uczestniczyli w zajęciach rozszerzających wiedzę z języka angielskiego.

W trakcie realizacji tego zadania uczniowie będą poszukiwać w różnorodnych źródłach informacji na wybrane tematy, tworzyć  opowiadania, wywiady , prezentacje multimedialne, plakaty, zdjęcia, występy, gry itp. w języku angielskim.

 

 

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany w oparciu o program nauczania języka angielskiego realizowany w roku szkolnym 2011/2012 w klasach piątych. Program ma umożliwić uczniom biorącym udział w zajęciach uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka i zdobycie nowych. Zakłada opanowanie przez ucznia podstawowych funkcji językowych oraz słownictwa, umożliwiających posługiwanie się językiem w prostych sytuacjach dnia codziennego.

 

Cele programu:

cele ogólne:

·         wyrównanie braków edukacyjnych z języka angielskiego;

·         pogłębianie wiedzy językowej;

·         przygotowanie uczniów do wykorzystywania języka angielskiego w sytuacjach życiowych;

·         kształtowanie postawy tolerancji dla cudzych poglądów, czy ograniczeń;

·         budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami;

·         dostarczenie uczniom pozytywnego i konstruktywnego doświadczenia, które sprzyjać będzie ich dalszej nauce języka.

cele szczegółowe:

·         rozwijanie sprawności czytania i pisania w języku angielskim;

·         rozumienie tekstu mówionego i pisanego

·         zdobywanie wiedzy na temat najpowszechniejszych zwyczajów i norm życia w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych

·         skuteczne używanie języka angielskiego w codziennych sytuacjach w mowie

·         realizowanie projektów w zespole

·         rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy

·         wyrabianie poczucia własnej wartości

Metody pracy:

·         praca indywidualna

·         praca grupowa

·         praca metodą projektu

·         TPR

·         drama

·         piosenki

·         historyjki

TEMATYKA ZAJĘĆ:

słownictwo

1.      nazwy czynności

2.      sposoby spędzania czasu wolnego

3.      kolory i ich odcienie

4.      liczebniki 1-10

5.      nazwy przyborów szkolnych

6.      liczebniki 11-20

7.      nazwy jedzenia

8.      grupy żywności

9.      nazwy ubrań

10.  części ciała

11.  ból i choroby

12.  udzielanie informacji o sobie i pytanie innych

13.  nazwy zwierząt

14.  pomieszczenia w domu

15.  pogoda

16.  dni tygodnia

17.  liczebniki 21-100

18.  Halloween/ Boże Narodzenie/ Wielkanoc

gramatyka

1.      czasownik „to be” w czasie teraźniejszym

2.      czasownik „have got” w czasie teraźniejszym

3.      stosowanie czasowników w czasie Present Simple ze zwróceniem uwagi na 3 os l.poj (twierdzenia)

4.      stosowanie czasowników w czasie Present Continuous (twierdzenia)

5.      regularna liczba mnoga

6.      czasownik „can”

7.      tryb rozkazujący

8.      miejsce przymiotnika w zdaniu

9.      konstrukcja „there is/ there are”

10.  przyimki miejsca

11.  konstrukcja „let’s” i „I want to”

12.  alfabet

13.  słowa pytające : what, where, how, how many, who

funkcje językowe

1.      mówienie o tym, co mam

2.      składanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji

3.      opisywanie obrazka

4.      mówienie o tym, co dzieje się w chwili mówienia

5.      przedstawianie członków rodziny

6.      mówienie o zjawiskach fizycznych

7.      mówienie o uczuciach i samopoczuciu

8.      rozmowa na temat życia codziennego (dom, szkoła)

9.      rozmowa u lekarza

10.  opisywanie zwyczajów żywieniowych zwierząt

11.  rozmowa o pogodzie

12.  podanie dnia tygodnia

13.  pytanie o godzinę i udzielanie odpowiedzi