ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 6. Zajęcia "Interdyscyplinarna edukacja przyszłości"    

 

 Bionika

 

prowadząca - Jolanta Steckiewicz

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Bionika to zastosowanie wiedzy biologów w technice do konstrukcji nowej generacji technologii, maszyn, robotów a nawet farb i urządzeń codziennego użytku. Jak wiele  cech organizmów żywych jest inspiracją dla dzisiejszych konstruktorów?  Wprowadzenie tego rodzaju zajęć gimnazjum ma na celu :

- zainteresowanie  uczennic/ów wiedzą interdyscyplinarną.

- wdrażanie uczestników do wykonywania  konstrukcji  interaktywnych robotów poprzez łączenie  wiedzy     zakresu nauk przyrodniczych , informatyki,  robotyki.

- kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych konstrukcji i oprogramowania.

- rozwijanie zdolności logicznego myślenia podczas rozwiązywania problemów.

- rozbudzanie i rozwijanie pasji badawczych oraz konstruktorskich .

- kształcenie umiejętności pracy zespołowej

- przyswojenie zasad projektowania i sterowania automatami przez młodzież .

- opracowanie własnego projektu robota z wykorzystaniem pakietu Lego MindStorm oraz sterownika NXT

- rozwijanie zainteresowania takimi działami jak: inżynieria bioniczna,  inżynieria oprogramowania, systemy automatyki, zarządzanie i sterowanie procesami, tworzenie i zarządzanie projektami.

- uświadomienie roli własnego rozwoju  jako budowania dalszej drogi kształcenia.


  2012/13

Konstruowanie prostych robotów  

  


 

2011/12

Rozpoczynamy pracę


Poznaliśmy przykładowe urządzenia z zastosowaniem cech organizmu żywego, na tej podstawie powstały nasze prace o tej tematyce.

praca z bioniki - pobierz


Konstruujemy proste roboty – sprytny robot, rysujący robot.

 


Skonstruowaliśmy ramię robota naśladujące ramię człowieka. Sterowalne komputerowo z użyciem oprogramowania i kabla USB lub za pomocą pilota.

Wyniki naszej pracy zaprezentowaliśmy młodszym koleżankom i kolegom z klasy IV a .

 


Rozpoczęliśmy pracę z zestawem  Lego i sterownikiem NXT 2.0