W zajęciach koła
ratunkowego z geografii uczestniczą uczniowie i
uczennice klasy IIb, którzy potrzebują więcej czasu a
chcieliby utrwalić a nawet rozszerzyć swoje wiadomości i
umiejętności z przedmiotu. Praca na zajęciach ułatwi im
uzupełnienie zaległości i pokonanie
w różnym stopniu problemów szkolnych związanych z
brakiem wiedzy geograficznej, czyli wyrównanie szans
edukacyjnych oraz wzrost samooceny. Wiara we własne
możliwości powinna zaowocować efektywniejszą pracą na
lekcjach, poprawą wyników w nauce,
ułatwionym startem na kolejnych etapach kształcenia.
Na spotkaniach uczymy
się:
-
Pracować z tekstem i
wybierać ważne informacje.
-
Rozwiązywać zadania
różnego typu.
-
Wykonywać podstawowe
obliczenia.
-
Korzystać z różnych
źródeł informacji.
-
Odczytywać oraz
interpretować informacje statystyczne i graficzne.
-
Metod prowadzenia
obserwacji w terenie z wykorzystaniem dostępnych
przyrządów.
-
Identyfikować procesy
zachodzące w środowisku przyrodniczym oraz ich związki
przyczynowo skutkowe.
-
Stosować zdobytą wiedzę
geograficzną w codziennym życiu.
-
Sprawne czytać mapy
ogólnogeograficzne i mapy tematyczne (określanie
współrzędnych geograficznych, kierunków świata
oraz lokalizowanie państw, regionów, krain
geograficznych, sieci hydrograficznej).
-
Postaw sprzyjających
poprawie relacji człowiek – środowisko.
-
Zwalczać stres przed
odpowiedzią, sprawdzianem, egzaminem.
Pracujemy z mapą
Wspólne rozwiązywanie zadań, to doskonałe utrwalanie
wiadomości, wzajemne wyjaśnianie wątpliwości,
doskonalenie czytania map różnej treści a także
sprawdzanie stopnia opanowania znajomości mapy.
Krzyżówki geograficzne oprócz przyjemności dają nam
szerszą wiedzę znajomość mapy świata.
Wspólna powtórka do sprawdzianu umożliwia przypomnienie
wiadomości, uzupełnienie poprzez zapisywanie informacji
własnych, a wielokrotne czytanie zapisów koleżanek i
kolegów ich utrwalenie.
Porządkujemy
skały ze względu na genezę oraz przydatność gospodarczą.
|