ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 3. Zajęcia dodatkowe - "Koła ratunkowe" (wyrównawcze)   

 

Zajęcia wyrównawcze z przyrody:

 

grupa II - prowadząca - Maria Zauliczna

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

W zajęciach koła ratunkowego z przyrody uczestniczą uczniowie i uczennice klasy 4a, którzy potrzebują więcej czasu a chcieliby utrwalić a nawet rozszerzyć swoje wiadomości i umiejętności oraz pogłębić zainteresowania przyrodnicze i pasje badawcze. Praca na zajęciach ułatwi im zmniejszenie trudności i deficytów rozwojowych, uzupełnienie zaległości i pokonanie w różnym stopniu problemów szkolnych związanych z brakiem wiedzy przyrodniczej, czyli wyrównanie szans edukacyjnych oraz wzrost samooceny.

 

Na spotkaniach uczymy się:

- Pracować z tekstem i wybierać ważne informacje.

- Rozwiązywać zadania różnego typu.

- Korzystać z różnych źródeł informacji.

- Metod prowadzenia obserwacji w klasie i terenie z wykorzystaniem dostępnych przyrządów.

- Wyciągać wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.

- Rozpoznawać procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym.

- Stosować zdobytą wiedzę przyrodniczą w codziennym życiu.

- Czytać mapy ogólnogeograficzne i mapy tematyczne (określanie kierunków świata oraz lokalizowanie kontynentów, oceanów, krain geograficznych Polski itp.)

- Pracować w grupie.

- Postaw sprzyjających poprawie relacji człowiek – środowisko.

 


Rok szkolny 2012/2013

Podsumowujemy naszą pracę na zajęciach.

 

Pracujemy z mapą konturową Polski


Mikroskopowanie - badamy rozwój organizmów w jeziorze


Utrwalamy wiadomości o procesach utleniania (korazja, oddychanie, gnicie)


Porządkujemy pojęcia związane z siecią hydrograficzną Polski.


 

Rok szkolny 2011/2012

Porządkujemy  "rzeźbiarzy krajobrazu" - czynniki, procesy i powstałe formy terenu to bardzo trudne dla ucznia klasy czwartej.


Badamy nasze zmysły.


Uczymy się mikroskopować. Oglądamy pasożyty żyjące w organizmie człowieka a także obserwujemy organizmy żyjące w wodach jeziora.

 


Doskonalimy porównywanie i przeliczanie skali.


Orientujemy mapę Polski za pomocą busoli i odnajdujemy swoje miasto. Ćwiczymy kierunki.


Porównujemy starą i nową busolę. Sprawdzamy, dlaczego z nowej busoli jest łatwiej korzystać.