W
zajęciach koła ratunkowego z przyrody uczestniczą
uczniowie i uczennice klasy 4a, którzy potrzebują więcej czasu a
chcieliby utrwalić a nawet rozszerzyć swoje wiadomości i
umiejętności oraz pogłębić zainteresowania przyrodnicze
i pasje badawcze. Praca na zajęciach ułatwi im
zmniejszenie trudności i deficytów rozwojowych,
uzupełnienie zaległości i pokonanie w różnym stopniu
problemów szkolnych związanych z brakiem wiedzy
przyrodniczej, czyli wyrównanie szans edukacyjnych oraz
wzrost samooceny.
Na
spotkaniach uczymy się:
-
Pracować z tekstem i wybierać ważne informacje.
-
Rozwiązywać zadania różnego typu.
-
Korzystać z różnych źródeł informacji.
- Metod
prowadzenia obserwacji w klasie i terenie z
wykorzystaniem dostępnych przyrządów.
-
Wyciągać wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.
-
Rozpoznawać procesy zachodzące w środowisku
przyrodniczym.
-
Stosować zdobytą wiedzę przyrodniczą w codziennym życiu.
- Czytać
mapy ogólnogeograficzne i mapy tematyczne (określanie
kierunków świata oraz lokalizowanie kontynentów,
oceanów, krain geograficznych Polski itp.)
-
Pracować w grupie.
- Postaw
sprzyjających poprawie relacji człowiek – środowisko.
Rok szkolny
2012/2013
Podsumowujemy naszą pracę na zajęciach.
Pracujemy z mapą konturową Polski
Mikroskopowanie - badamy rozwój organizmów w jeziorze
Utrwalamy wiadomości o procesach utleniania (korazja,
oddychanie, gnicie)
Porządkujemy pojęcia związane z siecią hydrograficzną
Polski.
Rok szkolny
2011/2012
Porządkujemy "rzeźbiarzy krajobrazu" - czynniki,
procesy i powstałe formy terenu to bardzo trudne dla
ucznia klasy czwartej.
Badamy nasze zmysły.
Uczymy się mikroskopować. Oglądamy pasożyty żyjące w
organizmie człowieka a także obserwujemy organizmy
żyjące w wodach jeziora.
Doskonalimy porównywanie i przeliczanie skali.
Orientujemy mapę Polski za pomocą busoli i odnajdujemy
swoje miasto. Ćwiczymy kierunki.
Porównujemy starą i nową busolę. Sprawdzamy, dlaczego z
nowej busoli jest łatwiej korzystać.
|