ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 3. Zajęcia dodatkowe - "Koła ratunkowe" (wyrównawcze)   

 

Zajęcia wyrównawcze z matematyki:

 

grupa I prowadzący - Jarosław Raczkowski

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Wstęp

Matematyka potrzebna jest każdemu: konstruktorowi, rzeźbiarzowi, inżynierowi i sprzedawczyni w sklepie. Jest ona potrzebna każdemu. Spotykamy się z nią częściej niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Matematyka jest przedmiotem trudnym douczenia się i trudnym do nauczenia. Dlatego też na wszystkich szczeblach edukacji nauczanie matematyki powinno dawać okazję do wkładu i wyjaśnień ze strony nauczyciela, powtarzania i ćwiczenia umiejętności podstawowych i rutynowych algorytmów oraz rozwiązywania problemów, włączając w to stosowanie matematyki w życiu codziennym.

 

Program ten napisany został z myślą o uczniach szkoły podstawowej mających wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem prezentowanego na lekcjach materiału. To im potrzebny jest program wyrównujący ich szansę na pomyślne przejście pierwszego ważnego egzaminu w ich życiu jakim jest sprawdzian po szóstej klasie.

 

Jakie są przesłania tego programu?

· Ułatwienie uczniom rozwijania sprawności umysłowych oraz zrealizowania zadań

stawianych przed nimi na egzaminie zewnętrznym.

· Wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców.

· Wykorzystanie naturalnej chęci dziecka do nauki w formie zabaw i gier

dydaktycznych.

· Wykorzystanie własnych doświadczeń w prowadzeniu zajęć przygotowujących

uczniów do sprawdzianu.

Cele wychowawcze zajęć:

· kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego,

· wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości,

· rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

· nauczanie przedstawiania rozwiązań w sposób czytelny,

· wyrabianie nawyków sprawdzania otrzymanych odpowiedzi i poprawiania błędów,

· wdrażanie do prawidłowej organizacji pracy.

 

Cele dydaktyczne zajęć:

· uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych,

· praktyczne utrwalenie umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki,

· stymulowanie logicznego myślenia,

· analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych,

· rozbudzenie zainteresowania matematyką,

· wykazanie powiązań między poszczególnymi działami matematyki,

· wykorzystanie zależności i analogii matematycznych do łatwiejszego zapamiętywania,

· kształcenie aktywności na lekcjach zajęć wyrównawczych ,

· rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem,

· rozwijanie pamięci oraz osiąganie przez uczniów sprawności rachunkowej,

· przygotowanie do korzystania z tekstów użytkowych.