W ramach
projektu „W stronę sukcesu” prowadzone są zajęcia
terapii pedagogicznej. Zajęcia zostały zorganizowane dla
dwóch grup: uczniów i uczennic szkoły podstawowej oraz
gimnazjum, u których zdiagnozowano specyficzne trudności
w uczeniu się (dysleksję, dysortografię i dysgrafię).
Istotą
prowadzonej terapii pedagogicznej (zajęć
korekcyjno-kompensacyjnych) jest:
1)
doskonalenie umiejętności czytania (dekodowania,
czytania ze zrozumieniem,
czytania twórczego);
2)
podnoszenie umiejętności pisania (przepisywania, pisania
z pamięci i ze słuchu),
3)
korekcja, czyli usprawnianie nieprawidłowo rozwijających
się funkcji poznawczych
i
ruchowych oraz ich współdziałania,
4)
kompensacja, czyli stymulowanie funkcji dobrze
rozwijających się w celu
wspomagania słabiej rozwiniętych lub częściowego ich
zastępowania.
Celem
terapii jest tworzenie możliwości wszechstronnego
rozwoju umysłowego, społecznego i psychicznego dziecka
z utrudnieniami rozwojowymi.
Zadaniem
jej jest łagodzenie zaburzeń emocjonalnych, które są
efektem szkolnych niepowodzeń, ponadto wzbudzanie i
podtrzymywanie motywacji do dalszej nauki.
Zajęcia
prowadzi terapeuta pedagogiczny.
|