Zajęcia logopedyczne odbywają się we wtorki.
Uczęszcza na nie jedna uczennica i dwóch uczniów klasy
IV.
Cele ogólne zajęć:
·
stymulowanie prawidłowego rozwoju językowego dzieci z
uwzględnieniem wszystkich aspektów mowy (wymowa,
słownictwo, strona gramatyczna, stylistyczna i
ortograficzna);
·
pomoc w przezwyciężaniu trudności w pisaniu i czytaniu.
Cele szczegółowe :
-
podniesienie sprawności i koordynacji narządów
artykulacyjnych;
-
opanowanie prawidłowych układów artykulacyjnych;
-
usprawnianie kinestezji artykulacyjnej;
-
wydłużenie fazy wydechowej oddechu;
-
nauka oddychania torem brzuszno - przeponowym;
-
rozwijanie umiejętności synchronizowania pauz
oddechowych z treścią wypowiedzi;
-
ćwiczenia emisyjne;
-
utrwalanie prawidłowej wymowy wadliwie realizowanych
głosek w różnych strukturalnych jednostkach wypowiedzi;
-
utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych grup
spółgłoskowych;
-
ćwiczenia dykcyjne - mówimy i czytamy starannie i
wyraziście;
-
autokontrola podczas mówienia i czytania;
-
wzbogacanie słownictwa dzieci;
-
stosowanie w wypowiedziach poprawnych konstrukcji
gramatycznych i fleksyjnych;
-
poprawne zapisywanie wyrazów - wyjaśnianie rozbieżności
między mową a pismem;
-
usprawnianie myślenia słowno - pojęciowego i przyczynowo
-
skutkowego.
W
roku szkolnym 2012/2013 na zajęcia logopedyczne
uczęszcza jedna uczennica z klasy IV. Pracuje ona według
indywidualnego programu terapii. Podczas zajęć wykonuje:
- ćwiczenia usprawniające motorykę narządów
artykulacyjnych (warg, języka, policzków, dolnej
szczęki, podniebienia miękkiego);
- ćwiczenia usprawniające koordynację i kinestezję
narządów mowy;
- ćwiczenia oddechowe i fonacyjne;
- ćwiczenia słuchowe;
- ćwiczenia artykulacyjne utrwalające prawidłową wymowę
wadliwie realizowanych głosek;
- ćwiczenia dykcyjne;
- ćwiczenia w czytaniu;
- ćwiczenia leksykalne, gramatyczne i fleksyjne;
- ćwiczenia usprawniające myślenie słowno - pojęciowe i
przyczynowo - skutkowe
|