ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 2. Zajęcia dodatkowe – „Nasze przyrodnicze fascynacje”

 

 Koło geograficzne

 

prowadząca - Maria Zauliczna

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

W zajęciach koła geograficznego uczestniczą uczniowie i uczennice klasy IIa i IIc, których pasjonuje geografia, chociaż nie zawsze osiągają zadawalające wyniki. Praca na zajęciach ułatwi im usystematyzowanie, uzupełnienie i rozszerzenie wiadomości i umiejętności z przedmiotu, pokonanie w różnym stopniu problemów szkolnych związanych z brakiem wiedzy geograficznej, czyli wyrównanie szans edukacyjnych oraz wzrost samooceny. Wiara we własne możliwości i systematyczna praca powinna zaowocować poprawą wyników w nauce, motywacją do podejmowania działań skierowanych na ustawiczny rozwój, ułatwionym startem na kolejnych etapach kształcenia.

Na spotkaniach:

- Przypominamy i rozszerzamy wiadomości o sferach Ziemi.

- Korzystamy z różnych źródeł informacji geograficznej.

- Poznajemy metody prowadzenia obserwacji terenowych.

- Czytamy, interpretujemy informacje statystyczne i graficzne oraz wyciągamy wnioski.

- Identyfikujemy i wyjaśniamy procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym ustalamy związki przyczynowo – skutkowe.

- Doskonalimy czytanie mapy świata, Europy i Polski.

- Ćwiczymy czytanie map ogólnogeograficznych i map tematycznych (określanie współrzędnych geograficznych, kierunków świata oraz  lokalizowanie państw, regionów, krain geograficznych, sieci hydrograficznej).

- Wykonujemy zadania obliczeniowe.

- Rozwiązujemy zadania testowe

- Uczymy się stosować zdobytą wiedzę geograficzną w codziennym życiu.

- Proponujemy jak poprawić relacje człowiek – środowisko.

 


Rok szkolny 2012/2013

 

Poznajemy lodowce i lądolody na Ziemi oraz doskonalimy czytanie mapy świata.


Wykorzystujemy różne źródła informacji, aby lepiej poznać wody śródlądowe na Ziemi.


Zgłębiamy tajemnice litosfery - rozpoznajemy skały i minerały, badamy skład skał, dowiadujemy się jak i w jakich warunkach powstały, segregujemy ze względu na pochodzenie (genezę).


 

Rok szkolny 2011/2012

 

Wspólne rozwiązywanie testów nie tylko utrwala wiadomości, ale również rozszerza i uczy korzystać z różnych źródeł informacji geograficznej.

 

 


Rozwiązywanie krzyżówek geograficznych to przyjemność, uzupełnienie wiadomości oraz doskonalenie lokalizacji obiektów na mapie ogólnogeograficznej i konturowej świata.