W zajęciach koła
geograficznego uczestniczą uczniowie i uczennice klasy
IIa i IIc, których pasjonuje geografia, chociaż nie
zawsze osiągają zadawalające wyniki. Praca na zajęciach
ułatwi im usystematyzowanie, uzupełnienie i rozszerzenie
wiadomości i umiejętności z przedmiotu, pokonanie w
różnym stopniu problemów szkolnych związanych z brakiem
wiedzy geograficznej, czyli wyrównanie szans
edukacyjnych oraz wzrost samooceny. Wiara we własne
możliwości i systematyczna praca powinna zaowocować
poprawą wyników w nauce,
motywacją do podejmowania działań skierowanych na
ustawiczny rozwój, ułatwionym startem na kolejnych
etapach kształcenia.
Na spotkaniach:
-
Przypominamy i
rozszerzamy wiadomości o sferach Ziemi.
-
Korzystamy z różnych
źródeł informacji geograficznej.
-
Poznajemy metody
prowadzenia obserwacji terenowych.
-
Czytamy, interpretujemy
informacje statystyczne i graficzne oraz wyciągamy
wnioski.
-
Identyfikujemy i
wyjaśniamy procesy zachodzące w środowisku przyrodniczym
ustalamy związki przyczynowo – skutkowe.
-
Doskonalimy czytanie mapy
świata, Europy i Polski.
- Ćwiczymy
czytanie map ogólnogeograficznych i map tematycznych
(określanie współrzędnych geograficznych, kierunków
świata oraz lokalizowanie państw, regionów, krain
geograficznych, sieci hydrograficznej).
-
Wykonujemy zadania
obliczeniowe.
-
Rozwiązujemy zadania
testowe
-
Uczymy się stosować
zdobytą wiedzę geograficzną w codziennym życiu.
- Proponujemy jak poprawić
relacje człowiek – środowisko.
Rok
szkolny 2012/2013
Poznajemy lodowce i lądolody na Ziemi oraz doskonalimy
czytanie mapy świata.
Wykorzystujemy różne źródła informacji, aby lepiej
poznać wody śródlądowe na Ziemi.
Zgłębiamy tajemnice litosfery - rozpoznajemy skały i
minerały, badamy skład skał, dowiadujemy się jak i w
jakich warunkach powstały, segregujemy ze względu na
pochodzenie (genezę).
Rok
szkolny 2011/2012
Wspólne rozwiązywanie testów nie tylko utrwala
wiadomości, ale również rozszerza i uczy korzystać z
różnych źródeł informacji geograficznej.
Rozwiązywanie krzyżówek geograficznych to przyjemność,
uzupełnienie wiadomości oraz doskonalenie lokalizacji
obiektów na mapie ogólnogeograficznej i konturowej
świata.
|