ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 2. Zajęcia dodatkowe – „Nasze przyrodnicze fascynacje”   

 

Koło matematyczne

 

grupa I - prowadzący - Jarosław Raczkowski

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

 

CELE EDUKACYJNE

1. Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej do rozwiązania problemów z zakresu różnych dziedzin kształcenia szkolnego oraz życia codziennego .

2. Przyswajanie przez uczniów języka matematycznego , dostrzeganie , formułowanie i rozwiązywanie problemów .

3. Rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania poznanej wiedzy do rozwiązywania problemów .

4. Spostrzeganie w różny sposób tego samego problemu , szukanie różnych dróg rozwiązania go .

5. Poszerzenie zakresu swoich umiejętności poprzez realizację treści wykraczających poza program nauczania .

6. Przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego uczenia się .

7. Kształtowanie osobowości ,rozwój własnych zainteresowań i uzdolnień .

 

 SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

  1. Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczbami :

    • rozwiązywanie zadań wymagających zastosowania własności liczb (wymiernych i niewymiernych) ,rozwinięć dziesiętnych, podzielności.

    • obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych o podwyższonym stopniu trudności z użyciem potęg i pierwiastków,

  2. Rozwijanie umiejętności posługiwania się symbolami literowymi :

    • przekształcanie wyrażeń algebraicznych z wykorzystaniem wzorów skróconego mnożenia ,

    • rozwiązywanie równań i nierówności o podwyższonym stopniu trudności.

  3. Kształtowanie wyobraźni geometrycznej:

    • obliczanie pól i obwodów figur płaskich z wykorzystaniem pola i obwodu koła.

    • zastosowanie twierdzenia Pitagorasa oraz własności okręgów wpisanych i opisanych na trójkącie do rozwiązywania zagadnień o podwyższonym stopniu trudności,

    • obliczanie pól powierzchni i objętości graniastosłupów i ostrosłupów.

  4. Rozwijanie umiejętności stosowania matematyki .

    • rozwiązywanie zadań tekstowych ,w szczególności zadań wymagających układania równań i nierówności , proporcjonalności.

    • posługiwanie się poznanymi wzorami przy rozwiązywaniu zagadnień praktycznych i bardziej złożonych ,

KLASA II
 
Wiadomości z teorii liczb

  • działania na potęgach i pierwiastkach,
  • liczby niewymierne (rozwinięcie dziesiętne liczby niewymiernej)
  • wykorzystanie własności działań na potęgach i pierwiastkach do obliczania wartości wyrażeń arytmetycznych,
  • potęga o wykładniku wymiernym,
  • prezentowanie długości rozwinięcia dziesiętnego liczb niewymiernych:

Wyrażenia algebraiczne

  • przekształcanie wyrażeń algebraicznych z wykorzystaniem wzorów skróconego mnożenia.
  • zastosowanie wyrażeń algebraicznych do rozwiązywania zadań z treścią.
  • uzasadnij ,że ... ,wykaż , ze...,
  • wyznaczanie wielkości szukanej.

Równania i nierówności

  • zadania z wykorzystaniem wzorów skróconego mnożenia i rozkładu sumy algebraicznej na czynniki,
  • równanie i nierówności z wartością bezwzględną,
  • zadania na proporcjonalność prostą i odwrotną,
  • rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem równań i nierówności.
  • rozwiązywanie zadań z treścią wymagających użycia wzorów skróconego mnożenia,
  • rozwiązywanie równań korzystając z rozkładu sumy algebraicznej na czynniki,
  • zastosowanie proporcji do rozwiązywania zadań z treścią,
  • dokładna analiza zadania z treścią. 

Bryły przestrzenne

  • graniastosłupy i ostrosłupy: elementy składowe,nazewnictwo.
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej.

Zadania różne

  • rozwiązywanie zadań z różnych konkursów matematycznych: „Kangur matematyczny” , „ Liga zadaniowa” , zadania z rejonowego i wojewódzkiego konkursu matematycznego dla uczniów gimnazjum.
  • wykorzystanie poznanych wiadomości i zdobytych umiejętności do rozwiązywania zadań konkursowych.