ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 2. Zajęcia dodatkowe – „Nasze przyrodnicze fascynacje”   

 

   Koło fizyczne

 

grupa II - prowadząca - Joanna Chłus

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

Nauczanie fizyki w gimnazjum jest obecnie dużym  wyzwaniem. Z jednej strony ilość godzin wynosi jedynie cztery w cyklu kształcenia. Z drugiej, od nauczyciela wymaga się rzetelnego przygotowania ucznia do egzaminu gimnazjalnego oraz nauki w szkole ponadgimnazjalnej. Moją propozycją są  dodatkowe zajęcia pozalekcyjne.
Program powstał w oparciu o podstawę programową nauczania fizyki i astronomii w gimnazjum.
Program przeznaczony jest dla uczniów klas IIIa gimnazjum, którzy pragną rozszerzyć swoje wiadomości i umiejętności z fizyki, planują udział w konkursie fizycznym oraz chcą przygotować się do egzaminu gimnazjalnego z części matematyczno-przyrodniczej.
Program zawiera materiał nauczania zawarty w wymaganiach egzaminacyjnych dla gimnazjum, wymaganiach konkursowych oraz materiał, którego opanowanie sprawia uczniom szczególny kłopot.
 Zajęcia odbywać się będą w ilości 5godzin dydaktycznych w miesiącu, łącznie 40 godzin.


CELE SZCZEGÓŁOWE:

- Usystematyzowanie wiedzy z trzech lat nauki fizyki w gimnazjum.

- Zapewnienie szerokiej oferty edukacyjnej obejmującej zajęcia matematyczno-przyrodnicze w okresie realizacji projektu.

- Rozwijanie umiejętności wykorzystywania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów.

- Rozwijanie umiejętności planowania i przeprowadzania doświadczeń oraz prezentacji i analizy ich wyników.

- Kształcenie umiejętności obserwowania i identyfikowania zjawisk zachodzących w otaczającym świecie.

- Rozpoznawanie związków przyczynowo– skutkowych w obserwowanych zjawiskach.

- Rzetelne rozwiązywanie zadań fizycznych z wykorzystaniem aparatu matematycznego oraz symboli i jednostek fizycznych.

- Wdrażanie do odpowiedzialnej pracy intelektualnej.

- Przygotowanie ucznia do radzenia sobie ze stresem w sytuacjach egzaminacyjnych i konkursowych.

- Ukazanie decydującej roli matematyki w budowaniu modeli opisujących zjawiska fizyczne oraz rozwiązywaniu problemów…

 

METODY PRACY Z UCZNIAMI:

- Pokaz z objaśnieniem.

- Eksperyment fizyczny.

- Dyskusja dydaktyczna.

- Pogadanka.

FORMY PRACY Z UCZNIAMI

- Praca w grupie.

- Praca indywidualna.

- Praca w zespołach 2 lub 3 osobowych