Zajęcia
dodatkowe dla uczniów/uczennic klasy III
Nauczanie
fizyki w gimnazjum jest obecnie dużym wyzwaniem. Z
jednej strony ilość godzin wynosi jedynie cztery w cyklu
kształcenia. Z drugiej, od
nauczyciela wymaga się rzetelnego przygotowania ucznia
do egzaminu gimnazjalnego oraz nauki w szkole
ponadgimnazjalnej. Moją propozycją są dodatkowe zajęcia
pozalekcyjne.
Program powstał w oparciu o podstawę programową
nauczania fizyki i astronomii w gimnazjum.
Program przeznaczony jest dla uczniów klas III
gimnazjum, którzy pragną rozszerzyć swoje wiadomości i
umiejętności z fizyki, planują udział w konkursie
fizycznym oraz chcą przygotować się do egzaminu
gimnazjalnego z części matematyczno-przyrodniczej.
Program zawiera materiał nauczania zawarty w wymaganiach
egzaminacyjnych dla gimnazjum, wymaganiach konkursowych
oraz materiał, którego opanowanie sprawia uczniom
szczególny kłopot.
Zajęcia odbywać się będą w ilości 5godzin dydaktycznych
w miesiącu, łącznie 40 godzin.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
-
Usystematyzowanie wiedzy z trzech lat nauki fizyki w
gimnazjum.
-
Zapewnienie szerokiej oferty edukacyjnej obejmującej
zajęcia matematyczno-przyrodnicze w okresie realizacji
projektu.
-
Rozwijanie umiejętności wykorzystywania posiadanej
wiedzy do rozwiązywania problemów.
-
Rozwijanie umiejętności planowania i przeprowadzania
doświadczeń oraz prezentacji i analizy ich wyników.
-
Kształcenie umiejętności obserwowania i identyfikowania
zjawisk zachodzących w otaczającym świecie.
-
Rozpoznawanie związków przyczynowo– skutkowych w
obserwowanych zjawiskach.
-
Rzetelne rozwiązywanie zadań fizycznych z wykorzystaniem
aparatu matematycznego oraz symboli i jednostek
fizycznych.
-
Wdrażanie do odpowiedzialnej pracy intelektualnej.
-
Przygotowanie ucznia do radzenia sobie ze stresem w
sytuacjach egzaminacyjnych i konkursowych.
-
Ukazanie decydującej roli matematyki w budowaniu modeli
opisujących zjawiska fizyczne oraz rozwiązywaniu
problemów…
METODY
PRACY Z UCZNIAMI:
- Pokaz z
objaśnieniem.
-
Eksperyment fizyczny.
-
Dyskusja dydaktyczna.
-
Pogadanka.
FORMY
PRACY Z UCZNIAMI
- Praca w
grupie.
- Praca
indywidualna.
- Praca w
zespołach 2 lub 3 osobowych
przykładowe prezentacje doświadczeń fizycznych
wykonanych w ramach koła:
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
doświadczenie -
zobacz
|