ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH 

W SOKÓŁCE


Ostatnia aktualizacja: 09 października 2013

Strona główna

 

 

 

 

 

Zadanie 1. Zajęcia dodatkowe – „Nasze przyrodnicze fascynacje”  

 

Koło przyrodnicze

 

grupa III-  prowadząca Maria Zauliczna

Dyrekcja

Wydarzenia

Komunikaty

Nauczyciele

Sport

Biblioteka

Świetlica

Koło wolontariatu

Koło miłośników historii

Koło szachowe

Plan zajęć

Samorząd uczniowski

Dokumenty szkolne

Klasy

Rada Rodziców

Historia

Linki

Patron szkoły


© ZSO w Sokółce 2008

     

 

W zajęciach koła przyrodniczego uczestniczą uczniowie i uczennice klasy 6a i 6b, którzy chcieliby rozszerzyć swoje wiadomości, pogłębić zainteresowania przyrodnicze i pasje badawcze. Praca na zajęciach ułatwi im dobry start w kolejnych etapach kształcenia oraz udział w konkursach o tematyce przyrodniczej, ekologicznej i prozdrowotnej.

Na spotkaniach uczymy się:

- Korzystania z różnych źródeł informacji.

- Stosowania zdobytej wiedzy przyrodniczej w codziennym życiu.

- Lokalizowania miejsc na powierzchni Ziemi i orientowania się w ich wzajemnym położeniu za pomocą map.

- Czytania map ogólnogeograficznych i map tematycznych

- Odczytywania oraz interpretacji informacji statystycznych i graficznych,

- Metod prowadzenia obserwacji terenowych (konstrukcja własnych modeli),

- Identyfikacji procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym,

- Kształtujemy  postawy  sprzyjające poprawie relacji człowiek – środowisko.

 


Rok szkolny 2012/2013

Podsumowujemy naszą pracę na zajęciach koła przyrodniczego


Wywołujemy "sztorm w butelce" oraz zjawisko tęczy.


Porządkujemy skomplikowaną budowę i zadania układów organów człowieka.


Dlaczego pada deszcz? - eksperymentujemy, obserwujemy, wnioskujemy, zapisujemy, ilustrujemy.


Badamy właściwości magnesów. Próbujemy zrozumieć, jak człowiek wykorzystał pole magnetyczne Ziemi do konstrukcji kompasu i określania kierunku północnego.


Konstruujemy modele przyrządów przydatnych w obserwacji składników pogody: wiatrak (siła wiatru), wiatromierz (kierunek wiatru), barometr (zmiany ciśnienia atmosferycznego), kompas (określania kierunków).


Poznajemy pomoce i przyrządy przyrodnika. Najbardziej podoba się nam mikroskop.


Rok szkolny 2011/2012

Konstruujemy modele przyrządów do obserwacji siły i kierunku wiatru oraz zmiany ciśnienia atmosferycznego. Sprawdzamy czy nasze przyrządy reagują na badane składniki pogody. Działają prawidłowo.


Badamy właściwości wody z Morza Martwego. Opisujemy pojemnik z wodą i odstawiamy do odparowania. Przekonamy się, czy na pewno otrzymamy sól.

 

 


Wykorzystujemy lupę i mikroskop, aby obserwować organizmy żyjące w naszym jeziorze.