W
zajęciach koła przyrodniczego uczestniczą uczniowie i
uczennice
klasy 6a i 6b, którzy chcieliby rozszerzyć swoje
wiadomości, pogłębić zainteresowania przyrodnicze i
pasje badawcze. Praca na zajęciach ułatwi im dobry start
w kolejnych etapach kształcenia oraz udział w konkursach
o tematyce przyrodniczej, ekologicznej i prozdrowotnej.
Na
spotkaniach uczymy się:
-
Korzystania z różnych źródeł informacji.
-
Stosowania zdobytej wiedzy przyrodniczej w codziennym
życiu.
-
Lokalizowania miejsc na powierzchni Ziemi i orientowania
się w ich wzajemnym położeniu za pomocą map.
-
Czytania map ogólnogeograficznych i map tematycznych
-
Odczytywania oraz interpretacji informacji
statystycznych i graficznych,
- Metod
prowadzenia obserwacji terenowych (konstrukcja własnych
modeli),
-
Identyfikacji procesów zachodzących w środowisku
przyrodniczym,
-
Kształtujemy postawy sprzyjające poprawie relacji
człowiek – środowisko.
Rok szkolny
2012/2013
Podsumowujemy naszą pracę na zajęciach koła
przyrodniczego
Wywołujemy "sztorm w butelce" oraz zjawisko tęczy.
Porządkujemy skomplikowaną budowę i zadania układów
organów człowieka.
Dlaczego pada deszcz? - eksperymentujemy, obserwujemy,
wnioskujemy, zapisujemy, ilustrujemy.
Badamy właściwości magnesów. Próbujemy zrozumieć, jak
człowiek wykorzystał pole magnetyczne Ziemi do
konstrukcji kompasu i określania kierunku północnego.
Konstruujemy modele przyrządów przydatnych w obserwacji
składników pogody: wiatrak (siła wiatru), wiatromierz
(kierunek wiatru), barometr (zmiany ciśnienia
atmosferycznego), kompas (określania kierunków).
Poznajemy pomoce i przyrządy przyrodnika. Najbardziej
podoba się nam mikroskop.
Rok szkolny
2011/2012
Konstruujemy modele przyrządów do obserwacji siły i
kierunku wiatru oraz zmiany ciśnienia atmosferycznego.
Sprawdzamy czy nasze przyrządy reagują na badane
składniki pogody. Działają prawidłowo.
Badamy właściwości wody z Morza
Martwego. Opisujemy pojemnik z wodą i odstawiamy do
odparowania. Przekonamy się, czy na pewno
otrzymamy sól.
Wykorzystujemy lupę i mikroskop, aby obserwować
organizmy żyjące w naszym jeziorze.
|