Cele
ogólne:
o pogłębianie oraz ukierunkowanie zainteresowań i
uzdolnień matematycznych ucznia;
o uświadamianie, że problemy matematyczne należy
analizować uważnie i logicznie;
o rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
o wdrażanie do systematycznego, celowego działania oraz
dobrej organizacji pracy;
o aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania
inicjatywy i realizowania własnych pomysłów;
o przyzwyczajanie do wytrwałości, do pokonywania
trudności;
o kształtowanie postawy poszukiwawczej i odkrywczej;
o przygotowanie ucznia do sprawdzianu szóstoklasisty i
różnorodnych konkursów.
Cele operacyjne – uczeń potrafi:
o czytać ze zrozumieniem tekst matematyczny;
o analizować uważnie i logicznie treść zadań oraz
poszukiwać różnych rozwiązań;
o korzystać z różnych źródeł informacji;
o przetwarzać dane z tekstu źródłowego i przedstawiać je
w postaci graficznej;
o szacować wyniki i oceniać sensowność otrzymanych
wyników, korygować błędy ;
o wykorzystywać poznaną wiedzę w sytuacjach
praktycznych;
o prezentować rozwiązania zadań i problemów używając
języka matematycznego,
w sposób zrozumiały i czytelny;
o stosować różne metody rozwiązywania zadań otwartych i
zamkniętych;
o współpracować w grupie;
o korzystać z programów komputerowych.
|