ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH

W SOKÓŁCE

Ostatnia aktualizacja: 22 czerwca 2010

Strona główna

Dzień Rodziny  29 maja 2010 r.

II festyn rodzinny pod hasłem "Dzień Rodziny" otworzył p. dyrektor Adam Kowalczuk. Zaprosił do wzięcia udziału w przygotowanych atrakcjach. Zaznaczył, że wpływy z imprezy będą przeznaczone na doposażenie szkolnego placu zabaw. Zamontowane elementy placu pochodzą między innymi z pieniędzy zebranych w trakcie pierwszego festynu.

Na początek naszej festynowej zabawy p. Tomasz Miśkiewicz zaprezentował nam trudną sztukę kaligrafii arabskiej. Pod jego okiem chętni próbowali pisać arabskie litery.

Dyrekcja

Linki

Patron szkoły

© ZSO w Sokółce 2008

Gościliśmy pracowników Straży Granicznej, którzy zechcieli uświetnić nasz festyn prezentując sprzęt, który wykorzystują w codziennej pracy oraz umiejętności pracującego z nimi psa Dero. Po prezentacji można było skorzystać z niepowtarzalnej okazji przejażdżki samochodem i motocyklami Straży Granicznej.

Mieliśmy okazję przenieść się do czasów średniowiecza dzięki pasjonatowi historii tej epoki, łucznikowi p. Piotrowi Rogalskiemu. Na początku zaprezentował strój oraz łuki i objaśnił technikę strzelania. Później każdy mógł oddać strzał do tarczy.

Niewątpliwą atrakcja tego dnia był występ grupy tanecznej WHSB w tańcu Break dance. Ze względu na ewolucje taneczne, występ odbył się w sali gimnastycznej. Mogliśmy zobaczyć ten pokaz dzięki uprzejmości instruktorów szkoły tańca „Crazzy dance” w Sokółce. Do uczestniczenia w zajęciach zachęcał p. Andrzej Krejza.

Mogliśmy też obejrzeć pierwszy występ zespołu  szkolnych czirliderek.

Uczniowie klas młodszych swój występ zadedykowali swoim  bliskim.

Na początek klasa I wykonała taniec „De Adel”

Uczniowie klas II i III zaprosili  wszystkich w „Fantastyczną podróż” śpiewając piosenkę.

Na pamiątkę spotkania dzieci wręczyły rodzicom przygotowane przez siebie motylki  podziękowaniami za trud wkładany w wychowanie.

Uczennice gimnazjum wystąpiły w konkursie piosenki anglojęzycznej. Nauczyciele języka angielskiego przygotowali nagrody wszystkim uczestnikom.

Uczniowie klas czwartej i piątej wystąpili w etiudzie teatralnej "Moje zabawki".

W czasie trwania festynu działała Loteria Fantowa

Powodzeniem cieszył sie również Kiermasz Ciast, który przygotowano dzięki Rodzicom.

Można było spróbować bigosu oraz poznać przyszłość i pomalować twarz.

Uczniowie pod kierunkiem wychowawców przygotowali graficzną prezentację klas.

Te wszystkie atrakcje mogły mieć miejsce dzięki staraniom Rodziców, Nauczycieli oraz hojności sponsorów. Wsparli nas PSS Społem, firma produkcyjno - handlowa OLMART, Bank PKO SA, ZUS SA oraz p. Joanna Radziewicz - właścicielka Sklepiku Szkolnego.

Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Szkolna wycieczka  - 27, 28 maja 2010 r.

W dniach 27-28 maja 2010 r. odbyła się wycieczka na trasie „Podlasie nadbużańskie”. Wzięli w niej udział uczniowie klas IV-V szkoły podstawowej. W podróż razem z nami udali się uczniowie klas IV-VI z zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej w Boguszach. Spędzony wspólnie czas służył integracji uczniów obu szkół. Program wycieczki był napięty ale bardzo ciekawy. Wycieczkę zorganizowała p. Małgorzata Chociej by kolejny już raz pokazać uczniom jak piękne jest Podlasie i jak bogata jest jego kultura i historia.

Pierwszego dnia udaliśmy się do Ciechanowca. Tam gościliśmy w Muzeum Rolnictwa im. ks. K. Kluka (znajdującym się w Pałacu hr. Starzeńskich z 2 poł.XIXw.) a także w jedynym w Polsce Muzeum Pisanki posiadającym w swych zbiorach ponad 1500 okazów pisanek z całego świata, mieszczącym się w dworze ziemiańskim z 1858r. Następnie w Muzeum Weterynarii zapoznaliśmy się z (wystawionymi na ekspozycji stałej w dziewiętnastowiecznych stajniach) narzędziami weterynaryjnymi, podkowami, lekami, itd. Na terenie zwiedzanego przez nas skansenu znajduje się 41 obiektów wiejskiego budownictwa drewnianego, w tym młyn wodny, wiatrak, chałupy i wiejskie zagrody, stodoły.   Fotki1

zobacz zdjęcia

Z Ciechanowca udaliśmy się do Drohiczyna by tam wejść na Górę Zamkową i podziwiać panoramę miasteczka oraz rzekę Bug. Drohiczyn powstał w XI wieku i założony został przez osadników ruskich. W 1253 r. koronował się tu na jedynego króla w historii Rusi książę halicko-włodzimierski Daniel Romanowicz, prawnuk Bolesława Krzywoustego. Znajduje się w nim zabytkowy kościół franciszkanów i benedyktynek oraz kościół i kolegium jezuitów, w którego skrzydle mieści się  Muzeum Diecezjalne. Zbiory mieszczą się w kilku salach a wśród nich sala papieska - z fotelem, na którym w 1999 roku zasiadł w Drohiczynie Jan Paweł II. Można też zobaczyć argentalia, czyli przedmioty ze srebra: kielichy, relikwiarze, monstrancje (a wśród nich wspaniałe zdobne monstrancje Jabłonowskich, Sapiehów, Radziwiłłów), pacyfikały, tace, lichtarze, bogato zdobione i haftowane ornaty, pastorały: kandydata na ołtarze biskupa Zygmunta Łozińskiego i papieża Piusa XII. Można też obejrzeć zabytkowe rzeźby i obrazy oraz oryginalne dokumenty królewskie podpisane przez Władysława IV, Jana Kazimierza i Augusta II.

Na koniec  pierwszego dnia wycieczki udaliśmy się na nocleg do Pensjonatu „Urocza” w Serpelicach, gdzie mieliśmy okazję popłynąć w rejs małym stateczkiem po Bugu.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy w stadninie koni w Janowie Podlaskim założonej w 1817 roku. Stadnina słynie głównie z hodowli koni czystej krwi arabskiej oraz koni angloarabskich. Dużą atrakcją jest znajdujący się w starym parku zabytkowy XIX-wieczny zespół stajni, z których najstarsze: „Zegarowa” z 1848 r. oraz „Czołowa” z 1841 r. zaprojektowane zostały przez słynnego architekta Henryka Marconiego.

zobacz zdjęcia

W Siemiatyczach podziwialiśmy piękną barokową świątynię pw. Wniebowzięcia NMP, wybudowaną w latach 1626-1637 przez Leona Iwanowicza Sapiehę-kanclerza wielkiego litewskiego i wojewodę wileńskiego.

Następnie udaliśmy się do Mielnika na wspaniałe miejsce widokowe-Górę Zamkową z grodziskiem z XI-XII wieku, która wznosi się 80 m nad poziom rzeki Bug. Na jej stokach stromo opadających w kierunku doliny Bugu, zachowane są fragmenty murów z kamieni polnych. Jest to pamiątka po stojącym tam niegdyś zamku mielnickim- spalonym w 1656 roku przez Szwedów. Na szczycie wzgórza znajdują się pozostałości murowanej kapliczki, zbudowanej w 1865 roku dla uczczenia ocalenia cara Aleksandra II, rozebranej w 1927 roku. U podnóża grodziska znajdują się ruiny kościoła ufundowanego prawdopodobnie przez Wielkiego Księcia Witolda w 1420r. a spalonego w 1915 roku. Zarówno z kościołem jak i ze wzgórzem na którym jest położony, krąży w okolicy mnóstwo legend.

Kolejny cel wędrówki to wzgórze pątników- Grabarka, na którym znajduje się cudowne źródło posiadające moc uzdrawiania oraz zrekonstruowana zabytkowa cerkiew. Grabarka zyskała rozgłos na początku XVIII wieku. Latem 1710 roku w pobliskich Siemiatyczach wybuchła epidemia cholery. Według legendy nieznany z nazwiska starzec zamieszkały w Siemiatyczach dostąpił wówczas objawienia, w czasie którego usłyszał, że jedyną drogą ratunku jest udanie się na górę Grabarkę z krzyżem. Ludność Siemiatycz, zgodnie z jego wskazaniem, udała się na górę i ustawiła na niej krzyż. Legenda mówi, że po tym wydarzeniu nikt więcej nie zmarł w wyniku choroby. W tym samym roku ludzie ocaleni z zarazy wznieśli na górze drewnianą kaplicę jako podziękowanie za życie.

zobacz zdjęcia

Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Orzeszkowie na Ranczu Kupała. Mogliśmy tam poznać tajniki zawodu kowala, dawne narzędzia rolnicze i wystrój chat a także dokarmiać zwierzęta takie jak strusie, kozy, owce oraz podziwiać piękne ogony pawi. Następnie upiekliśmy kiełbaski na ognisku i przygotowaliśmy jajecznicę z jaj strusich. Po posiłku przystąpiliśmy do wspólnej zabawy. Mistrzowie wyłonieni w konkursach takich jak: „Złota podkowa”, „Najlepszy lotkarz” oraz „Wyborowy strzelec” otrzymali pamiątkowe dyplomy. Obie szkoły otrzymały tez na pamiątkę wydmuszki strusich jaj.

Szkolna wycieczka 11, 12, 13 maja 2010 r.

W dniach 11-12-13-14 maj 2010 r. odbyła sie wycieczka uczniów kl. IV-VI SP i I-III gimnazjum na trasie: Wyżyna Krakowsko - Częstochowska, Ojcowski Park Narodowy.

Pierwszego dnia wycieczki bawiliśmy się w Śląskim Wesołym Miasteczku w Chorzowie. Każdy znalazł tam atrakcje odpowiednie dla swego wieku i wytrzymałości. Starsi wybierali rozrywki ekstremalne, takie jak szaleńczo wirujące gondole na karuzeli Enterprise lub wywracającego na wszystkie strony Flic Flaca. Niektórzy odważyli się zjechać na mini kolejce górskiej i popatrzeć na Chorzów z wysokości największej w Polsce karuzeli Gwiazda. Młodszym wystarczył Pałac Strachów, Beczka Śmiechu, jazda samochodami i kino 4D.

Wszyscy ogromnie przeżyliśmy wizytę w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Były obóz koncentracyjny i obóz zagłady to symbol Holokaustu i nieludzkich cierpień milionów ofiar hitleryzmu. W ciszy i skupieniu obejrzeliśmy zgromadzone eksponaty, w tym osobiste rzeczy więźniów, zobaczyliśmy baraki mieszkalne, oddaliśmy hołd rozstrzelanym pod Ścianą Śmierci. Drogą Śmierci przeszliśmy do ruin krematorium, gdzie zapaliliśmy znicz.

W Wadowicach, rodzinnym mieście papieża Jana Pawła II, zwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą Ofiarowania NMP z XVIII w. oraz  dom rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, gdzie mieści się  muzeum biograficzne papieża . Większość z nas spróbowała słynnych papieskich kremówek.

Ojcowski Park Narodowy urzekł nas swoim niezwykłym pięknem. Zobaczyliśmy niezwykłe formy skalne takie jak Maczuga Herkulesa, Brama Krakowsko-Częstochowska czy Igła Deotymy. Przeszliśmy Doliną Prądnika i skosztowaliśmy wody ze „źródełka miłości”. Zobaczyliśmy ruiny średniowiecznego zamku w Ojcowie. Zwiedziliśmy późnorenesansowy zamek w Pieskowej Skale. W Grocie Łokietka dowiedzieliśmy się, że z tą znaną od bardzo dawna krasową jaskinią wiąże się ciekawa legenda o królu Władysławie Łokietku.

Kraków przywitał nas deszczem i zimnem. To nas jednak nie odstraszyło. Na Starym Rynku obejrzeliśmy nie tylko zabytkową zabudowę, ale też mieliśmy okazję wziąć udział w Festiwalu Nauki. Zwiedziliśmy katedrę na Wawelu i liczymy na szczęście, gdyż wszyscy dotknęliśmy serca Dzwonu Zygmunta. Żal nam było odjeżdżać, ale wszystko, co piękne, musi się kiedyś skończyć

Zbiórka zużytego sprzętu AGD - 10 maja 2010 r.

W naszej szkole odbyła sie zbiórka zużytego sprzętu AGD. Akcję przeprowadziły p. Katarzyna Chociej i p. Małgorzata Zieziula.

Akademia w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja - 6 maja 2010 r.

Dnia 6 maja uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w apelu z okazji kolejnej rocznicy uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja. W montażu słowno-muzycznym przypomnieliśmy sobie okoliczności tego wydarzenia oraz wartość dokumentu dla naszego kraju oraz innych narodów, pragnących żyć w mądrze rządzonym, demokratycznym państwie. Z ust naszych kolegów i koleżanek padło wiele ważnych słów. Przede wszystkim istotna jest nieustająca pamięć o tym, że to właśnie ci, którzy teraz uczą się historii, sami będą ją tworzyć. By czynić to mądrze należy znać przeszłość swojego kraju, bo „naród, który nie zna swej przeszłości umiera i nie buduje przyszłości.

A w historii naszego kraju mamy przecież wiele kart zapisanych wydarzeniami, wobec których nie można przejść obojętnie. Trzeba dokonywać wyborów, za które, w imię Boga Honoru Ojczyzny często płaci się najwyższą cenę. Jak niezwykła musi być nasza rodzinna ziemia, skoro nieustannie zapełnia się miejscami pamięci o tych, którzy już ostatecznie zadecydowali, jakie wartości są treścią ich życia”.

Apel przygotowały panie Małgorzata Chociej, Alina Jakimiec, Regina Sawicka i Marta Wojewódzka ze wspaniałym udziałem uczniów: Karoliny Szydłowskiej i Natalii Zubrzyckiej z kl. IVa, Marleny Radkiewicz i Aleksandry Kozaczyńskiej z kl. Vb, Daniela Paszko i Piotra Budrewicza z kl. VIb, Moniki Prymak, Poli Aniśkiewicz oraz Magdy Sołtan z kl. IIb gimnazjum.

Oficjalne otwarcie kompleksu boisk "Moje boisko - Orlik 2012" - 5 maja 2010 r.