Zwiedzamy Pomorze

Zwiedzamy Pomorze 23-25 maja 2016 r.

23 maja 2016 uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących wyruszyli nad morze. Swą 3-dniową wycieczkę rozpoczęliśmy od Westerplatte i spaceru do Pomnika Obrońców Wybrzeża. Następnie przejechaliśmy na Gdańską Starówkę, by tam zobaczyć Fontannę Neptuna, Dwór Bractwa Św. Jerzego, Żuraw, Dwór Artusa czy też Zbrojownię, Ratusz i Dom Uphagena. Piękna słoneczna pogoda dopisywała nam podczas spaceru po słynnym deptaku w Sopocie zwanym „Monciakiem”. Z najdłuższego w Polsce mola podziwialiśmy panoramę wybrzeża, plażę i Hotel Grand. Pierwszy dzień naszej wyprawy zakończyliśmy wizytą w Gdyni. Spacerując Skwerem Kościuszki podziwialiśmy zacumowane piękne okręty Dar Pomorza oraz Błyskawicę. Po czasie wolnym przeznaczonym na zakup pamiątek udaliśmy się do pensjonatu Renusz w Chłapowie na obiadokolację i nocleg.
Drugi dzień wycieczkowy wymagał niezłej formy fizycznej uczestników, gdyż musieliśmy pokonać ok. 12- kilometrowy marsz nadmorskim brzegiem i pokonać ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym. Nie zabrakło śmiałków, którzy postanowili zaryzykować kąpiel w jeszcze chłodnych wodach Bałtyku. Po zakupie pamiątek i spacerze po Łebie przejechaliśmy do Władysławowa. Tam z portu rybackiego wypłynęliśmy w rejs po Morzu Bałtyckim a następnie na Alei Gwiazd Sportu każdy mógł odnaleźć gwiazdę swego sportowego idola.
Mierzeja Helska (najdłuższy w Polsce półwysep o długości 34 km) rozpoczęła trzeci dzień naszej wycieczki. Podziwialiśmy piękne jachty zacumowane w porcie w Jastarni a następnie oglądaliśmy pokaz karmienia fok w słynnym fokarium na Helu. Po zakupie kolejnych pamiątek wyruszyliśmy do Latarni Morskiej w Rozewiu a stamtąd do Jastrzębiej Góry by zobaczyć Obelisk ”Gwiazda Północy” oznaczający miejsce najdalej wysunięte na północ Polski. Na koniec odwiedziliśmy Gdańsk Oliwę a w niej piękną katedrę oraz palmiarnię , spacerowaliśmy po Parku Opatów Oliwskich podziwiając nietypową roślinność.
Zmęczeni ale pięknie opaleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu w późnych godzinach nocnych. Wycieczkę zorganizowała p. Małgorzata Chociej a nad naszym bezpieczeństwem czuwały też panie Katarzyna Chociej, Monika Klim i Elzbieta Król.