Wycieczka na trasie Golub- Dobrzyń, Toruń, Kłodawa

Wycieczka na trasie Golub- Dobrzyń, Toruń, Kłodawa – 24 – 25 maja 2018 r.

W dniach 24.05.- 25.05.2018 r. uczniowie klas IVa, Va, VIa i VIIa uczestniczyli w wycieczce na trasie Golub- Dobrzyń, Toruń, Kłodawa. Pierwszym etapem wycieczki był Golub – Dobrzyń gdzie zwiedziliśmy z przewodnikiem XIV-wieczny zamek komturski. Przemierzając zamkowe komnaty, odkryliśmy liczne tajemnice i sekrety tego magicznego miejsca. Następnie przejechaliśmy do Torunia gdzie zwiedziliśmy Rynek Staromiejski, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO, Dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę, Katedrę Św. Janów i Dwór Artusa. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji złożyliśmy wieczorną wizytę w Żywym Muzeum Piernika. Uczestniczyliśmy w procesie powstawania pachnącego ciasta. Ta interaktywna forma poznawania historii Torunia i piernikarstwa sprawiła nam ogromną radość. Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzania Obserwatorium Centrum Astronomii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, największego ośrodka astronomii obserwacyjnej w Polsce. Następnie udaliśmy się do Kłodawy, gdzie czekała nas największa atrakcja czyli zwiedzanie największej czynnej kopalni soli kamiennej w kraju. Zjechaliśmy windą na poziom 600 m pod powierzchnią ziemi (zjazd windą z prędkością 6 m/s pozostawił wszystkim niezapomniane wrażenia), przeszliśmy wyrobiskami korytarzowymi do podziemnej kaplicy św. Kingi – opiekunki górników solnych. Obejrzeliśmy wyeksploatowane komory solne. Zobaczyliśmy maszyny używane w podziemnym górnictwie solnym i inne osobliwości górnictwa solnego.